zaterdag 30 januari 2010

Kuala Lumpur en thuis

Gisteren hebben we nog een dagje Kuala Lumpur gehad. Wat een drukte; om helemaal gek van te worden. 's Ochtends zijn we naar de grootste Hindoe-tempel van Maleisie geweest, net buiten de stad. Bij deze Batu Caves moest je vele trappen op naar de tempel. Heel mooi. Het was een feestdag of zoiets voor de Hindoes, dus we zagen velen in gele gewaden en een offerkruik op het hoofd de trap op gaan. Erg indrukwekkend. 's Middags gingen we Kuala Lumpur zelf in, maar het regende, en niet zo'n klein beetje ook. Bijna drie uur lang kwam het water met bakken uit de lucht vallen. We waren dan ook binnen de kortste keren door en door nat, zelfs met paraplu. We hebben wel een paar mooie gebouwen gezien, maar vanwege de regen zijn we een soort markthal met kleine winkeltjes in gevlucht, waar we maar een hele tijd rond zijn gaan kijken. Vanochtend zijn we in Nederland aangekomen. We hadden wat vertraging opgelopen, omdat de landingsbaan afgesloten was. Die moest eerst nog sneeuwvrij gemaakt worden! Wat een verschil met de laatste weken! Bedankt voor jullie reacties op onze blog!

2 opmerkingen:

Susanne zei

Hoi Lisette en Patrick, weer thuis!!!
En inderdaad wat een verschil met de dagen in Australie en met het winterse weer alhier! Ik heb de afgelopen anderhalve week geen kans gezien om achter de computer te zitten en dus jullie berichtjes te openen, maar ik heb ze net allemaal nog gelezen en het valt me op dat jullie ontzettend veel gefietst hebben. Ik hoor van meer mensen dat je een keer in Kuala Lumpur geweest meot zijn, maar dat daar verder ook alles mee gezegd is (geen fijne plaats om lang te verblijven, begreep ik van velen...) En nu, het grote wennen aan het dagelijks leven kan weer beginnen! Ik zal binnenkort even kijken naar een handige datum om een keertje langs te komen. Ik zal eens kijken of ik een keertje een ochtendje vrij ben, is wel handig als de kindjes dan naar kdv zijn, kunnen we even lekker bijkletsen en foto's kijken, want ik ben benieuwd!!!! Geniet van de winterse taferelen hier (ik kan ze niet meer zien...) maar goed nog een paar maanden en dan schijnt als het goed is dagelijks de zon! Veel liefs, Susanne en de rest van de Huijps-family

Susanne zei

Hee Lisette, die foto's maken het echt af!!! wat mooi al dat goud. Normaal houdt ik daar niet zo van, maar als ik het op deze foto zie, is het echt indrukwekkend! We spreken binnenkort een keertje af, ik wil ze allemaal wel zien!