dinsdag 5 januari 2010

Barossa Valley & Victor Harbor

Zondag de auto opgehaald en Adelaide uitgereden. We gingen naar de Barossa Valley, en onderweg zijn we langs een aantal natuurgebieden gereden. Ook een mooie wandeling gemaakt. De Barossa Valley staat bekend om zijn wijnen en we hebben dan ook veel wijngebieden gezien. Gistermorgen eerst een wandeling gemaakt in Kaiserstuhl Conservation Park. Klinkt wel Duits, he, maar dat is hier met wel meer plaatsnamen. Tijdens de wandeling hebben we kangoeroes gezien en op de foto kunnen zetten (op Kangaroo Island alleen een paar in de verte gezien). Vervolgens naar het toeristische Hahndorf gereden met oude, Duitse huisjes. Bij een soort vakwerkhuisje hebben we een heerlijke cappucino gedronken voor we verder reden naar Victor Harbor. Hier hebben we een cabin voor twee nachten. Vanochtend ook lekker rustig aan gedaan. Nu zijn we net naar Granite Island geweest. Dit eiland ligt voor de kust en is te bereiken via een lange houten pier. Je kunt er een mooi wandelingetje maken langs prachtige rotsformaties. Zometeen gaan we Victor Harbor nog in en vanavond willen we nog een kleine wandeling maken langs de rivier die hier loopt. We genieten volop!

6 opmerkingen:

Ilona zei

O gelukkig, was al bang dat het een kangaroe-loos verhaal ging worden ;-) Blij dat jullie genieten, we genieten zo ook een beetje mee. Lijkt me heel mooi, via een lange pier naar een eilandje wandelen. Ik hoop dat het nu lekker warm is. Als het weer veertig graden is, mag je er gerust een stuk of twintig hierheen sturen hoor. Ik moet zo mijn auto letterlijk gaan uitgraven uit de sneeuw...

Marie-Louise zei

Hoi Lisette en Patrick!

Jullie nog de allerbeste wensen voor 2010!!( Is al weer een paar dagen oud, maar het kan nog wel, toch?!)
Leuk dat jullie je blog bijhouden; kunnen wij ook een beetje meegenieten! 't Klinkt allemaal hartstikke leuk in ieder geval!
Veel plezier nog!

Groetjes en tot over een tijdje!
Marie-Louise

JK zei

Hoi Lisette en Patrick,

Ik zit nu bij opa en oma en net laten zien aan oma, Zij staat helemaal paf dat dit mogelijk is. Vindt dit heel mooi.
Heel veel groetjes van opa en oma. Ik zal het ook aan opa uitleggen zodat hij zelf ook kan kijken. Sandra heeft je blog op het bureaublad gezet, dus dat moet wel lukken.

renata zei

Ha Patrick en Lisette,
Alsnog een gelukkig nieuwjaar toegewenst, beetje laat maar goed. Wat is het ontzettend warm bij jullie, 40 graden, heerlijk! Hier is het koud en vriest het! Misschien kunnen we wel schaatsen. Patrick voelt zich vast thuis met al de duitse plaatsnamen! Veel plezier nog.
Groetjes Renata

Unknown zei

Hoi Lisette en Patrick,

Wat heerlijk om jullie verhalen te lezen. Hier is het heerlijk winterweer, vandaag wilde ik naar mijn werk, maar er was een file, dus ik heb besloten om thuis te werken. Er stond op een gegeven moment zelfs zo'n kleine (ahum) 17 kilometer file.
Goed dat jullie genieten. groeten

Susanne zei

Hoi Lisette, ik heb het toch aangedurft om ergens weer een account voor te maken, want ik wilde zo graag even laten weten dat ik enorm meeleef met jullie blogs! Super leuk dat je vanaf daar zo vaak de mogelijkheid hebt een stukje op internet te zetten! In ieder geval de beste wensen voor 2010, maar als ik het zo allemaal lees, dan is het in ieder geval goed begonnen! Geniet verder, wij gaan hier glibberig door het leven! (Morgen -16, ach moet kunnen toch!) Liefs Susanne