zondag 23 december 2007

The Red Centre: fantastische ervaring

De afgelopen vijf dagen waren fantastisch, maar wel vermoeiend. We moesten twee keer om 4.00 uur opstaan en een keer om 5.00 uur. Zo konden we Uluru bij zonsopgang bekijken en wandelingen maken voordat de ergste hitte toesloeg. Op mijn verjaardag mochten we tot 7.00 uur uitslapen. De eerste dag van de tour reden we in vijf uur naar Uluru (Ayers Rock) en hebben we 's middags een wandeling gemaakt bij de Olga's. We zagen de zon ondergaan met uitzicht op Uluru en een wijntje in de hand (niet voor Patrick uiteraard). De tweede dag hebben we de zon op zien komen aan de voet van Uluru: de rotsen werden prachtig rood gekleurd. Patrick en ik zijn om de berg heen gelopen. 's Middag moesten we weer vier uur in de bus zitten. Je kunt je voorstellen dat we na het vroege opstaan niet alle stukken van deze route hebben meegekregen, de ogen waren te zwaar. De derde dag van de kampeersafari hebben we een prachtige wandeling van ruim drie uur gemaakt bij de imposante Kings Canyon. De vierde dag (mijn verjaardag) was een wat rustigere dag. Van de groep kreeg ik in de bus een kaart en kalender, dus dat was wel heel leuk. Verder heb ik me niet echt jarig gevoeld. Vooral niet toen ik 's avonds moest gaan douchen met in de douche links van mij een megaspin en in de douche rechts van mij een giftige spin. Yeg! De laatste dag hebben we een echte 4WD-tocht gemaakt. Dat was af en toe best spannend: een keer kwam de bus vast te zitten in het water (het had de afgelopen nacht flink geregend) en een paar keer leek het alsof de bus om zou vallen. Maar we hebben de outback overleefd en zitten nu in Alice Springs. De outback was wel veel groener dan wij verwacht hadden. Vanochtend hebben we nog een gewonde rock wallabie van een akelige dood gered. De moeder was niet meer te vinden (waarschijnlijk aangevallen door een hond of dingo) en het beestje was gewond en werd opgegeten door de mieren. Met de receptioniste hebben we de mieren verwijderd en zij zou hem naar de kangaroe-opvang brengen. Vanmiddag vliegen we naar Cairns, waar we morgen een dagtocht naar het regenwoud maken. Bedankt trouwens voor al jullie leuke reacties en felicitaties.

Van der Venne family:

The tour in the outback was beautiful. We had 5 great days. We did get up very early (even twice at 4 am, so that was a bit hard for Patrick). We saw Uluru, The Olgas, Kings Canyon. We did a exciting 4 WD tour to Palm Valley. Today we'll fly to Cairns, were we'll visit the rainforest tomorrow. Thank you for your reactions and congratulations for Lisettes birthday.

3 opmerkingen:

Sandra zei

Jakkes!!! en jij hebt 'gewoon' nog gedouched?!!!
Hier in Roosendaal is alles prima; ook Tigra vermaakt zich opperbest en is een zeer tevreden kat!
Morgen kerstavond; lekker eten bij papa en mama en daarna moeten we nog gaan zingen.
Eerste kerstdag het traditionele kerstdiner en tweede kerstdag komen ze bij mij eten; ik ga proberen rosbief klaar te maken. Ben benieuwd! Jullie ook gezellige kerstdagen en ik wacht weer op het volgende bericht!
Groetjes Sandra en Linda

Ilona zei

Hihihi, wel spinnend, ik bedoel spannend douchen zo! Leuke foto ook! Het klinkt allemaal al heel mooi wat jullie hebben gezien. Veel plezier met de kerst in je bikini/zwembroek/zwempak!

Groetjes,
William en Ilona

Van der Venne Family zei

Hello Patrick & Lisette,
Your tour of the outback sounded great - we will have to do it ourselves one day. I hope you enjoyed the rainforrest, we noticed that rain was forcast for North Queensland. Did you see big crocodiles while crossing the river?
We would like to wish you both a very Merry Hot Christmas and look forward to your next installment.